Computer
 
 
جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:59 ::  نويسنده : Jafarian

همان طور که می‌دانید آندروید نامیست که گوگل برای سیستم عامل‌های خود انتخاب کرده است. این سیستم عامل که لوگو آن یک روبات سبز رنگ است در سال 2010 خوش درخشید و کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کرد...


گوگل سال‍‌ها در انتظار این بود که بتواند وارد دنیای سیستم‌عامل‍ها شود و بر سلطه به ظاهر بی پایان سیمبیان، مایکروسافت و... پایان دهد.

 

بنابر گزارش موسسه کانالیز، آندروید در سه ماه آخر سال 2010 محبوب‌ترین پلتفورم گوشی‌های موبایل بوده است و پس از ماه‌ها تلاش توانست مقام نخست را از آن خود کند و سیمبیان را به مقام دوم بفرستد. مجموع فروش گوشی‌های موبایل مبتنی بر آندروید در سال 2010 به 32.9 میلیون نسخه می‌رسد و این در حالی است که گوشی‌های موبایل سیمبیانی تنها در 31 میلیون نسخه به فروش رفته است. کارشناسان دلیل این رشد فروش گوگل را ارتقا دادن آندروید و سقوط نوکیا به مقام دوم را در پیشرفت کند سیستم عامل سیمبیان می‌دانند.

در مقام سوم این گزارش، شرکت اپل بامحصول آیفون خود قرار دارد. اپل با فروش 16 میلیون نسخه آیفون رکورد بی نظیری زده است زیرا این شرکت تنها یک مدل موبایل هوشمند فروخته است در حالی که نوکیا موبایل‌هایی در طرح‌ها و شکل‌های مختلف طراحی و فروخته است.

به طور کلی سال 2010 برای گوشی‌های هوشمند بعد از رکود اقتصادی سال 2009 سال موفقیت آمیزی بوده است.

خبرهای غیر رسمی حاکی از آن است که گوگل قصد دارد دو سری از سیستم عامل آندروید را ارائه دهد. سری 2 مخصوص موبایل‌ها و سری 3 مخصوص تبلت‌ها. Gingerbread نام نسخه 2.3 است که گوگل ماه‌ها پیش قول ارائه آن را داده و هنوز ارائه نشده و در همین حال نسخه 2.4 نیز قرار است به بازار عرضه شود! حتی شرکت Viewsonic اعلام کرده که محصول جدیدش را با نسخه 2.4 به فروش میر‌ساند.

قرار بود نام نسخه بعد از 2.3 Ice Cream نام بگیرد ولی از آنجایی که گوگل تنها قصد تصحیح مشکلات عدم سازگاری سیستم‌عامل با سخت افزار دارد شاید نسخه جدیدی در کار نباشد و همه تغییرات در قالب نسخه Gingerbread عرضه شود.

از طرف دیگر اولین نسخه سری 3 که مخصوص تبلت‌هاست با نام Honeycomb بر روی تبلت‌ها قرار گرفته است و مخصوص تبلت‌های دو هسته‌ای است و بر روی موبایل‌های تک هسته‌ای به خوبی جواب نمی‌دهد.



جمعه 15 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 17:48 ::  نويسنده : Jafarian


گرچه حافظه های کامپیوتری فشرده تر شده‌اند و اطلاعات بیشتری را در خود جای داده‌اند ، اما باز هم طراحان و سازندگان این قطعات، راضی نیستند و از هم اکنون به فکر تولید نسل بعدی حافظه های کامپیوتر و حتی نسل بعد از آن هستند.
برای مثال، نسل تازه دیسکهای نوری که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند، تا ۲۵ گیگا بایت ظرفیت دارند، اما در همین حال، کارشناسان به دنبال یافتن جایگزینی هستند که ظرفیتی بیش از این داشته باشد.
این دیسکهای نوری، از لیزر آبی به جای قرمز استفاده می کنند و به همین دلیل "بلو – ری" نامیده می شوند. لیزر آبی دقیقتر از لیزر قرمز است و می تواند اطلاعات بیشتری را در جای کمتری ذخیره کند.
دکتر پیتر توروک از ایمپریال کالج لندن می گوید: "دیسکهای بلو – ری، نسل بعدی حافظه های کامپیوتری، پس از ظهور دی وی دی هستند. این دیسکها قادر خواهند بود در هر لایه ۲۵ گیگا بایت اطلاعات را ذخیره کنند."
اما او حتی این میزان را کافی نمی داند: "ما می خواهیم این ظرفیت را به پنج برابر افزایش دهیم."

داده ها و اطلاعات کامپیوتری در قالب رشته هایی از صفر و یک ذخیره می شوند. این "صفر و یک"ها یا داده های دیجیتال به صورت برجستگی‌هایی بر روی سطح دیسک نقش می بندند که اشعه لیزر را باز می تابند.
هر نقطه‌ای که برجسته باشد و اشعه را منعکس کند، دارای ارزش "یک" و اگر فاقد برجستگی باشد و اشعه را بازنگرداند دارای ارزش "صفر" خواهد بود. به این ترتیب، هر نقطه از سطح دیسک می تواند حاوی یک بیت داده باشد.
اما دیسک خوانی که دکتر توروک طراحی کرده است نه تنها بازتاب اشعه لیزر را دریافت می کند بلکه زاویه تابش این اشعه را هم اندازه می‌گیرد. اکنون، به جای استفاده از یک و صفر، هر برجستگی بر روی سطح دیسک می تواند اطلاعات بیشتری را ذخیره کند.
به این ترتیب می توان از سطح دیسک، استفاده بیشتری برد و فضای کمتری را برای ذخیره اطلاعات بیشتری صرف کرد.
این نکته از آنجا اهمیت دارد که امروزه در دنیای تکنولوژی، "کوچک" جای "بزرگ" را می گیرد و رقابت اصلی در مهندسی بر سر این است که چگونه همه چیز را در فضای بسیار تنگی گنجاند.
آدریان مارس، آینده شناس، که در زمینه ترسیم آینده جهان مطالعه می کند، می گوید: "هدف غایی بشریت رسیدن به همان سطح تکاملی است که در بدن انسان دیده می شود؛ جایی که هر مولکول به تنهایی کارکرد محسوسی را انجام می دهد."
او به همین دلیل، روش تازه شرکت هیولت پاکارد را برای استفاده از مولکولهای جداگانه و منفرد در ذخیره اطلاعات، "گام بزرگی به پیش" توصیف می کند.
"هیولت پاکارد در تقاطع میان دو سیم، توانسته مولکولهایی را جای دهد که تقریبا جداگانه و منفرد هستند. در این تقاطع، حدود هزار مولکول جای گرفته‌اند. این مولکولها به جریان الکتریکی که از یک سیم به سیم دیگر منتقل می شود، واکنش نشان می دهند و می توانند موقعیت خود را تغییر دهند."
 
به کار بردن مولکولهای منفرد به مثابه بیتهای داده در مقیاس نانو، هنوز در مرحله آزمایشی است.
اما طراحان مطمئن هستند که در آینده نه چندان دور قادر خواهند بود ابزارهای بسیار کوچک برای ذخیره سازی اطلاعات در مقیاس نانو را در دسترس ما قرار دهند.
یکی از چنین شیوه هایی که طراحی و تولید آن به تازگی آغاز شده، پروژه "میلی پید" نامیده می شود.
دکتر دیوید واتسن از آی بی ام می گوید: "در تکنولوژی میلی پید، سوزنهای بسیار ریز در هشتاد ردیف هشتاد تایی، یک شبکه تشکیل می دهند تا حفره های بسیار ریزی را بر سطحی که از جنس پلیمر است ایجاد کنند."
به گفته دکتر واتسن، این تکنولوژی قابلیت خواندن و نوشتن اطلاعات را داراست؛ صفحه پلیمری، انعطاف پذیر است بنابراین می توانید حفره‌ای را ایجاد کنید تا حاوی ارزش "یک" شود یا آنکه آن را دوباره به سرجای خود برگردانید تا به ارزش "صفر" بازگردد.
به گفته او، این تکنولوژی پتانسیل خارق العاده ای برای ذخیره اطلاعات ایجاد می کند.
این محقق می گوید: "یک دستگاه میلی پید، به تنهایی می تواند اطلاعاتی معادل ششصد هزار عکس دیجیتال را در سطحی به اندازه یک تمبر پستی ذخیره کند."
در بسیاری از شیوه های کنونی، اطلاعات به صورت خطی و بر روی یک باریکه طولانی ذخیره می شود؛ مانند حلقه نوار یا خطوط مارپیچی که روی سی دی وجود دارند.
این شیوه های ذخیره سازی اطلاعات، کاملا یک بعدی هستند.
بعضی از شیوه های دیگر، مانند حافظه های فلش و میلی پید که به زودی عرضه می شود، داده ها را روی یک سطح دوبعدی ذخیره می کنند.
پروژه های دیگری که در حال ساخت و طراحی هستند، از این هم پیشتر می روند و داده‌ها را به صورت سه بعدی ذخیره می کنند.
بیست سال پیش هولوگرام ها یا تصاویر سه بعدی محبوب شدند و رواج فراوانی یافتند؛ عکس های سه بعدی درون تصویری ذخیره می شدند که ظاهری دوبعدی داشت.
اکنون به نظر می رسد که اطلاعات و داده ها نیز می توانند به شیوه مشابهی ذخیره شوند.
آدریان مارس می گوید: "ذخیره سازی سه بعدی اساسا بر مبنای نگارش تصاویر یا هولوگرامها بر مکعبی با ابعاد یک حبه قند است. هدف این است که بتوانیم اطلاعاتی با حجم دست کم یک ترابایت (هزار گیگا بایت) را بر هر حبه قند ذخیره کرد."
پیش از آنکه واژه "حبه قند" باعث سردرگمی و اشتباه شود، او توضیح می دهد: "روشن است که این قطعات از قند و شکر ساخته نشده اند! تاکنون در آزمایشها از موادی مانند پلیمر یا کریستالهای ویژه ای استفاده شده که به نور حساس هستند."
امروزه، دست بردن در ساختارهای کریستالی به طرز حیرت آوری آسان تر شده است.
البته این تکنولوژی های تازه و نوظهور، هنوز با موانعی روبرو هستند و همه آنها به بازار راه نخواهند یافت.
اما یک چیز، قطعی است: ما همیشه به ظرفیت بیشتری برای ذخیره اطلاعات نیازمند خواهیم بود و در آینده ابزارهایی را برای ذخیره سازی به کار می بریم که امروز در تصورمان هم نمی گنجد.





پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 11:56 ::  نويسنده : Jafarian

گاهی مخفی کردن يک يا چند Folder پاسخگوی نياز ما نبوده و Folder مخفی شده به راحتی با استفاده از گزينه Show hidden Files & Folders قابل مشاهده است. دراينصورت لازم است راهکار ديگری را در پيش گرفت....



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 3:7 ::  نويسنده : Jafarian

حتماٌ اين اتفاق برای شما نيز پيش آمده است که هنگام حذف فايل با خطای زير مواجه شويد:
Cannot remove folder temp It is being used by another person or program !



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 7 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 2:59 ::  نويسنده : Jafarian

HyperTerminal چيست و چگونه عمل مي کند؟



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 20:13 ::  نويسنده : Jafarian


فيبر  نوری

 يکی از محيط های انتقال در شبکه های کامپيوتری، فيبر نوری است. فیبر نوری را هنگامی استفاده می کنیم که نیاز به ارتباط بین مسافت های بیش از 100 متر و پهنای باند زیاد داریم. در اين فيبرها، نور در اثر انعکاسات کلی در فصل مشترک هسته(core) و غلاف (cladding)، انتشار پيدا خواهد کرد.

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 19:54 ::  نويسنده : Jafarian

   Twisted Pair

  کابل های Twisted Pair یا زوج های به هم تابیده امروزه به وفور در هر جایی یافت می شوند. شاید آشنا ترین و دم دست ترین نوع این کابل، همان سیم تلفن منزل شما باشد.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 15:26 ::  نويسنده : Jafarian

اجزاي اصلي شبکه هاي امروزي توسط نوعي کابل کشي به يکديگر متصل شده اند که این کابل کشي بعنوان رسانه ارتباطي شبکه عمل ميکند. از انواع کابلهاي مختلفي که شرکتهاي توليدي عرضه مي کنند (بيش از 2200 نوع کابل)انواع زير بحث اصلي کابل کشي شبکه را تشکيل ميدهند:



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


خوش آمديد.
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا: